Hautekiet
“Beste Ethias, u wilde wél onze premies incasseren maar die interventies zijn er te veel aan?”
do 21 apr. - 6:50
Roos is boos. Gelukkig mag ze haar verontwaardiging kwijt in één minuut zendtijd.
De minuut van Roos:
Beste Ethias-verzekeraar,
Al 11 jaar betalen wij u jaarlijks een premie voor onze polis “Ethias Assistance”. Dat is een bijstandsverzekering voor pech onderweg. Pech aan de auto of pech met onszelf. Dat overkwam ons . Niet de eerste zeven jaar, toen hadden we u niet nodig, maar wel de laatste vier jaar: vijf keer zelfs. Telkens konden wij rekenen op een uitstekende service en waren wij heel tevreden over u als verzekeraar.
Helaas, u blijkt niet zo tevreden over ons. Want verleden week kregen wij een aangetekend schrijven: u wenste onze Ethias Assistancepolis eenzijdig op te zeggen. En dat mocht, lazen we, volgens artikel 85 van een verzekeringswet uit 2014.
Om welke reden u ons plots aan de deur zette en wat dat bewuste wetsartikel inhield, daar hadden we het raden naar.
Toen ik u telefonisch om uitleg vroeg, kreeg ik als antwoord “dat dat een verhaal was van rendabiliteit”. Met andere woorden: wij kosten u te veel.
Beste Ethias, u wilde wél onze premies incasseren maar die interventies zijn er te veel aan?
Is het zoiets? Ik vermoed van wel, want wij moeten nu een andere verzekeraar zoeken.
OK, dat zullen wij doen. O ja, u blijft verder tot onze beschikking, schrijft u nog. Niet nodig, Ethias, we halen onze nog nooit gebruikte annulatie- en 1 maal gebruikte hospitalisatieverzekering ook wel weg bij u. Voor het geval we er nog eens gebruik van zouden moeten maken!