Ga naar hoofdinhoud

Luister Live

Programma's

Select

Podcasts

Alles begint bij luisteren

ontbreekwoordenboek

Radio 1 Sessies

album van de week

classic album van de week

Afbeelding van het programma: Hautekiet

Hautekiet

Is een tariefvoorstel van een telecombedrijf niet altijd voordeliger?

do 27 okt. - 7:44

Luisteraar Filip is Business-klant bij Telenet. Begin september kreeg hij een telefoon van de klantendienst, met de mededeling dat hij te veel betaalde. Het WIGO-pakket zou voordeliger zijn voor hem. Twee maanden later blijkt dat Filip net meer moet betalen aan Telenet. Wat is er gebeurd?
Filip stapte over naar WIGO van Telenet, maar het voordelig tarief was helemaal niet zo voordelig.

Het probleem zit 'm hier: Filip kreeg tot september een sms als hij dreigde zijn mobieledatalimiet te overschrijden. Bij de overstap naar WIGO werd die functie afgezet.

Nochtans had de klantendienst van Telenet bij de overstap beloofd dat "alle voorwaarden en diensten hetzelfde zouden blijven". Niet dus, en zo ging Filip twee maanden ruim over zijn datalimiet. Het gevolg: een behoorlijk gepeperde factuur.

Filip ging verhaal halen bij Telenet, maar kreeg vooralsnog geen antwoord waar hij tevreden mee was.

Hij plaatste het verhaal op Facebook, en meteen kwamen er reacties binnen van mensen die net hetzelfde meegemaakt hebben. Hallo Telenet?

Oproep

  • Heb je het ook al meegemaakt dat een telecomprovider je een interessanter abonnement voorstelt, maar dat achteraf blijkt dat je eigenlijk minder goed af bent?
  • Heb je stappen ondernomen? Hebben die iets opgeleverd?

Lees ook:

Blijf op de hoogte

Ontdek de beste podcasttips, beluister het meest recente nieuws en doe mee aan exclusieve acties.

Volg ons op
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Jobs

Privacy

Gebruiksvoorwaarden

Heb je een vraag?

Contact

Wedstrijdreglement

Logo UitInVlaanderenLogo Cim Internet