Hautekiet
Hoe veranderde kanker jouw werksituatie?
ma 10 okt. - 0:12
In de sensibiliseringscampagne wordt er aan bedrijven gevraagd om een Pink Monday te organiseren. Werknemers geven hun kleding dan een roze touch, dragen het 'Pink Ribbon'-lintje en nemen er een foto van. Zo tonen de werknemers zich solidair met vrouwen die na een behandeling tegen borstkanker opnieuw aan het werk gaan.
Deze actie maakt deel uit van de bewustwordingscampagne rond borstkanker van The Estee Lauder Companies. Zij zijn de bedenker van Pink Ribbon en het alombekende roze lintje. Dat werd in het leven geroepen door Evelyn H. Lauder, schoondochter van Estée Lauder, en staat vandaag universeel symbool voor de strijd tegen borstkanker.
Oproep
- Hoe veranderde jouw werksituatie toen je met (borst)kanker te maken kreeg?
- Kon je er over praten met je collega’s/werkgever?
- Kon je achteraf gemakkelijk terug aan de slag?
- Voor collega’s/werkgevers: hoe vangen jullie het werk op van iemand die langdurig afwezig is door kanker? Wordt daar duidelijk over gecommuniceerd?
(Wil je anoniem iets kwijt of mogen wij je bellen tijdens onze uitzending? Mail je reactie (met je telefoonnummer) naar hautekiet@radio1.be.)