“Mag het iets meer zijn, NMBS?”

13 december 2016
“Mag het iets meer zijn?”
Nu de NMBS een nieuwe CEO krijgt vraagt Bart De Clerck in de minuut bij Hautekiet zich af of de reiziger ook iets meer krijgt.
De minuut van Bart De Clerck (Hautekiet 13/12/2016)

“Mag het iets meer zijn?” Als de slager op de weegschaal zich weer eens laat gaan met de chipolata’s zeg je als klant meestal: ja. Waarschijnlijk heeft kandidaat CEO bij de NMBS Sophie Dutordoir dit de laatste jaren ook wel eens gezegd in de delicatessenzaak die ze nu runt.

De NMBS is dan wel geen zaak van fijne vleeswaren maar toch hoop ik dat Sophie dit zinnetje goed in haar oren knoopt mocht zij of iemand anders de grote treinbaas worden. Wat mag er dan precies wat meer zijn?

Wel, twee dingen. Om te beginnen de dienstverlening en als die om welke reden dan ook te wensen overlaat alvast de communicatie. Zondag raakte ik door een persoonsongeval niet meer van Brussel naar Antwerpen, gisteren was het in Boechout een afgeschafte trein… Ok shit happens, dat nemen reizigers nog wel aan maar dat er dan slecht gecommuniceerd wordt maakt het alleen maar erger. Snel, duidelijk en niet in codetaal communiceren, dat is de boodschap. Als je dat doet vindt de reiziger het misschien wat minder erg als hij iets later bij de slager arriveert.

De minuut van Bart De Clerck (Hautekiet 13/12/2016)