Argenta hoopt internetbankieren in de loop van vandaag opnieuw op te starten

4 april 2018
Er zijn nog altijd problemen met het internetbankieren en de app bij Argenta. Een aantal klanten kan niet inloggen of geen overschrijvingen doen. De problemen waren ontstaan na het lange paasweekend, toen Argenta een update van zijn systemen had gedaan.

We hebben gezien dat het voornamelijk een infrastructuurprobleem was en daar is de hele nacht aan doorgewerkt", zegt Argenta-CEO Marc Lauwers. "We hebben een aantal ingrepen gedaan. We zien dat die toch wel enige impact hebben."

"In de loop van de ochtend geven wij nu prioriteit aan de opstart van de kantoren en van het betalingsverkeer. Als dat stabiel verloopt, verwachten we om in de loop van de dag het online bankieren daaraan toe te voegen."

"We erkennen dat we de impact onderschat hebben en willen ons daarvoor verontschuldigen bij onze klanten", schrijft Argenta ook in een persmededeling. "Belangrijk is om te melden dat klanten geld kunnen afhalen aan de ATM en betalen met de kaart in de winkel, de saldo's van alle rekeningen zijn bijgewerkt en correct, dringende overschrijvingen kunnen verlopen via onze kantoren."

De laatste stand van zaken kan je raadplegen op de website van Argenta

Bron: vrtnws.be en 'De Ochtend'.

Radio 1 Select