“Beste minister Muyters, waarom zet u zo een sullig typetje neer?”

20 oktober 2016
Philip Verhaeghe ergert zich behoorlijk aan alweer dezelfde radiospot van Freddy Trucker. Dat had Vlaams minister van Werk, Economie en Innovatie Philippe Muyters toch creatiever kunnen aanpakken?

Niet mee over welk radiospotje het gaat? Eerst even luisteren dan:

De minuut van Philip Verhaeghe

Beste minister Muyters,

Elk najaar kondigt uw Agentschap Innoveren en Ondernemen de Week van de Bedrijfsoverdracht aan. Met 'radiospot' op Radio 1.

Meermaals per dag onderdrukken wij onze ergernis bij de noodoproep van Warre Borgmans alias Freddy Trucker en de inmiddels doodsaaie mop van Sien Eggers: "Eddy mag ook, dan halen we gewoon de FR van de camions."

Waarom zet u eigenlijk zo een sullig typetje neer als ondernemers uw belangrijkste klanten zijn?

Getuigt het in tijden van digitale transformatie van innoverend gedrag om elk jaar opnieuw én opnieuw en om de haverklap krek de zelfde radiospot te pleuren?

Is irritatie echt de best denkbare manier om ondernemers te sensibiliseren rond de goede voorbereiding van hun bedrijfsoverdracht?

Overigens, wanneer gaat u die Freddy eens aan het verstand brengen dat zijn zaak inmiddels on-verkoopbaar is?

Met de vele files, de kilometerheffing en al die mensensmokkelaars die voortdurend vluchtelingen in je laadbak proppen moet je vandaag goed gek zijn om zijn voorbijgestreefd transportbedrijf te willen overnemen.

Radio 1 Select