"Disruptie. Met stip op één als het meest kokhalswaardige woord"

17 juni 2016
Koen Van Deun (van start-up bureau De Vloer) heeft een bloedhekel aan het woord "disruptie". Hij mocht zijn ergernis kwijt in één minuut, bij Hautekiet.

Niet helemaal mee wat disruptie is? Wij ook niet hoor, we geven het toe. Het is dan ook een buzzwoord dat te pas en te onpas gebruikt wordt. Gelukkig vatte Lectrr het vroeger al eens even samen:

Begin je je al te ergeren aan die 'holle' woorden? Dat doet ook Koen Van Deun:

Mensen die het woord "witverliesmilkshake" in de mond durven nemen, hebben bij ons altijd een streepje voor.

Koen Van Deun kreeg dus één minuut zendtijd!

De minuut van Koen Van Deun

De nieuwste lege doos in het pantheon van nietszeggende marketing- en businesstermen. Aan de basis disruptie ligt immers een kanjer van een cirkelredenering. Hoe noem je een bedrijf dat het plots goed doet? Disruptief! Waarom doen ze het plots zo goed? Omdat ze disruptief zijn. Doen ze het toch niet goed? Dan waren ze niet disruptief genoeg. Altijd prijs.

Wie met woorden als disruptie smijt, doet dat om een gebrek aan concrete tips te verbergen.

Een beetje als tegen een lelijke vriend of vriendin vertellen dat ze best gewoon zichzelf zijn. Resultaat is wel een warm gevoel vanbinnen, maar dezelfde onaangename verrassing in de spiegel ’s ochtends. Disruptie is het Word Snel Rijk Boek van onze tijd.

De enige die er écht beter van worden, zijn de mensen die een carrière maken van er over te praten.

Voila, bij deze is de mijne dus begonnen. Al uw Disruptie keynote speeches: 1 adres. Oh en Storytelling kan ik ook!