Gezocht: klantvriendelijke dienstenbedrijven

4 november 2015
Handig toch: boeken en cd’s online bestellen of de herstelling van een wasmachine via een app regelen. Tot op de dag van de levering of herstelling, dan begint de ellende vaak, want wie blijft er nu een hele dag thuis om één boek in ontvangst te nemen?

Toch is dat vaak de realiteit. Het is dat, of alsnog je pakje in een postkantoor ophalen.

Journalist Eric Goens wilde onlangs gebruikmaken van een dienst na verkoop bij zijn thuis, om een defecte wasmachine te herstellen. Enige probleem: de firma in kwestie vroeg Erik thuis te blijven tussen 8 en 18 uur. En dat vond Eric niet meteen klantvriendelijk.

Toch straf hoeveel firma's er tegenwoordig van uitgaan dat je voor een dienst na verkoop dient thuis te blijven tussen 8u en 18u.

— eric goens (@ericgoens) 22 oktober 2015

 

Nu meer en meer bedrijven aan huis leveren, is er ook meer dan ooit aandacht voor klantvriendelijkheid. Hoe pakken bedrijven in verschillende sectoren dat aan? Hautekiet vraagt het aan professor Bart Larivière (UGent).

 

REAGEER

Met welke bedrijven die bij jou thuis langskomen heb je goede ervaringen? Welke bedrijven zijn zeer klantvriendelijk?
 
Welke niet?
 
Wat verwacht je van leveranciers, pakjesbezorgers en dergelijk die aan huis komen?
 

 

Foto: pakjesautomaten van Bpost © Bpost