Grote campagne over relanceplan kost Vlaanderen 750.000 euro: "Belangrijk dat we Vlaming goed informeren over relance"

13 augustus 2021
De Vlaamse regering lanceert vandaag een nieuwe campagne met als slogan "Meer dan ooit". De campagne, die de komende tijd te zien zal zijn op affiches en sociale media, moet het relanceplan voor “Vlaamse veerkracht” in de schijnwerpers zetten. Symbool zijn twee gele accolades, die onder meer levensgroot te zien zullen zijn op de zeedijk in Oostende.

De middelen voor het plan "Vlaamse Veerkracht" werden in september vorig jaar al vrijgemaakt. Dat relanceplan kost in totaal 4,3 miljard euro, waarvan 750.000 euro naar de begeleidende pr-campagne gaat.

In 'De Ochtend' verduidelijkte minister-president Jan Jambon (N-VA) waar de 4,3 miljard euro zoal aan besteed zal worden: milieu en duurzaamheid, digitalisering en infrastructuurwerken. "En we trekken ook 200 miljoen uit om de mismatch op de arbeidsmarkt aan te pakken. Dat weegt budgettair misschien minder zwaar door, maar het is wel heel belangrijk."

Beluister het gesprek met Jan Jambon in 'De Ochtend' via Radio 1 Select. 

Bron: vrtnws.be en 'De Ochtend'