Ga naar hoofdinhoud

Luister Live

Programma's

Select

Podcasts

Alles begint bij luisteren

ontbreekwoordenboek

Radio 1 Sessies

album van de week

classic album van de week

Afbeelding van het programma: Hautekiet

Hautekiet

Heerlijk Helder 2018: bezorg ons voorbeelden van onduidelijke communicatie

ma 29 jan. - 8:08

Hautekiet maakt de balans op van drie jaar Heerlijk Helder, de campagne die ijvert voor meer duidelijke communicatie door bedrijven, organisaties en overheidsdiensten.
Heerlijk Helder

Politici, juristen, overheidsdiensten, banken, dokters en musea communiceren soms onnodige ingewikkeld. Wollige taal zorgt ervoor dat mensen de boodschap verkeerd begrijpen en dat zorgt voor frustratie.

Drie jaar geleden probeerde Hautekiet samen met Ann De Craemer en een Heerlijk Helder-panel iedereen ervan te overtuigen dat helder communiceren in ieders voordeel is. Met succes: sindsdien is bijvoorbeeld het aanslagbiljet van de personenbelasting een pak duidelijker geworden, schrijft de politie pv's in mensentaal en recent nog begon de Vlaamse overheid met een interne campagne Hou je taal Heerlijk Helder.

Jouw voorbeelden van onduidelijke communicatie zijn welkom.

Hautekiet wil de komende weken de vinger opnieuw aan de pols houden. Zijn er nog bedrijven, organisaties of overheidsdiensten die de voorbije maanden en jaren werk hebben gemaakt van heldere communicatie?

Of kreeg je nog brieven of mails waarvan je dacht: wat moet ik hier nu mee? In tegenstelling tot wat de titel van dit artikel doet vermoeden, zijn we dus op zoek naar goede en slechte voorbeelden. Alle voorbeelden zijn welkom op hautekiet@radio1.be.

 

Lees ook:

Blijf op de hoogte

Ontdek de beste podcasttips, beluister het meest recente nieuws en doe mee aan exclusieve acties.

Volg ons op
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Jobs

Privacy

Gebruiksvoorwaarden

Heb je een vraag?

Contact

Wedstrijdreglement

Logo UitInVlaanderenLogo Cim Internet