"Is het normaal dat je hetzelfde product twee keer moet kopen om een fout van de verkoper recht te zetten?"

4 april 2018
Luisteraar Redge heeft geen fijne ervaring met het retourbeleid van Coolblue. Dat moet toch eenvoudiger en klantvriendelijker kunnen?

Enkele weken geleden bestelde ik een computerkabel bij een bedrijf dat belooft de volgende dag te leveren. Al snel blijkt dat het pakje te laat geleverd zal worden.

"We roepen het eerste pakje terug en sturen een nieuw pakje met een spoedbestelling, de extra kosten worden door ons gedekt." zei de dame van de helpdesk. "Wauw! top service", dacht ik tot ze zei... "Ik stuur je de link waarmee je kan betalen."

"Excuseer, betalen?", was mijn antwoord. "Ja, je moet deze kabel ook betalen en we storten het bedrag van de eerste bestelling terug.”

14 dagen later ben ik nog niet terugbetaald: "Het originele pakje werd niet terugbezorgd dus we kunnen u niet terugbetalen."

Is het normaal dat je hetzelfde product twee keer moet kopen om een fout van de verkoper recht te zetten en dat het dan jouw verantwoordelijkheid wordt om het eerste pakje terug te sturen?

Ik vind van niet, beste mensen van Coolblue!!

Coolblue reageerde ondertussen via Twitter: