"Hoe je een technische storing kan ombuigen in een gigantische reclamestunt"

22 januari 2018
Verschillende klanten van Proximus ondervonden deze maand problemen met hun internetverbinding en tv-signaal. Als compensatie kregen ze 2 weken gratis toegang tot de betalende kanalen van de telecomoperator. "Een geste naar hun eigen bankrekening" vindt Christophe Verhellen.

Vorige week kregen we een sms-bericht van Proximus waarin we 2 weken toegang kregen tot Belgisch voetbal, Studio 100 Hits en de zender Movies & Serie wegens het ongemak van de voorbije dagen. Meer info op proximus.be/eengeste. Nee, geen financiële tegemoetkoming of een korting op de volgende factuur, maar een geste.

Een geste? Voor wie? Niet voor degenen die de pakketten al in hun abonnement hebben. Die kunnen fluiten naar hun geste.

En ook niet voor degenen die de pakketten NIET in hun abonnement hebben, want die zijn er duidelijk niet in geïnteresseerd. 

Het is een geste naar hun eigen bankrekening. Of hoe je een technische storing en een groot ongemak kan ombuigen in een giganische reclamestunt voor je eigen producten, zonder dat veel mensen dit doorhebben. Inderdaad een mooie geste.

En dan komt het. Na die twee weken zit je net in het midden van aflevering 3 van die serie die je toch maar eens bekeken hebt omdat het gratis was, of komen de kinderen vragen waarom K3 ineens weer van de TV is verdwenen.

En dan waarschijnlijk… Een telefoon van de klantendienst van Proximus met de vraag of ik niet geïnteresseerd ben in de pakketten die ik 2 weken lang als een geste kon bekijken. En ja, uiteraard krijg ik de eerste maand gratis. Waarschijnlijk een geste voor de 40 euro extra die ik vanaf nu maandelijks op de bankrekening van Proximus zal storten...

Christophe Verhellen mocht in één minuut zijn mening kwijt in het programma "Hautekiet". Wil je ook graag een opinie, een verhaal, een gedachte delen? Stuur dan een mailtje naar hautekiet@radio1.be

Lees ook: