Hautekiet
JINT krijgt het Heerlijk Helder-label
wo 4 mrt. - 10:02
“Met onze drie merken, JINT, Erasmus+: Youth in Action en Go Strange, bezorgen we zo veel mogelijk mensen een buitenlandervaring. Om ervoor te zorgen dat ze niet verloren lopen in de veelheid aan organisaties en subsidies die hen daarbij kunnen helpen, steken we extra werk in onze communicatie. Die houden we zo simpel mogelijk: klare taal, enkel relevante informatie en een duidelijke structuur.”
Frisse taal en lay-out
Het HH-panel heeft niets dan lof voor JINT: “De informatie is duidelijk bestemd voor jongeren. Er worden een levendige, frisse taal, stijl en lay-out gebruikt, die perfect op die doelgroep afgestemd zijn”, zegt Kristien Spillebeen van Taaltelefoon.
“De lezer staat centraal: dat blijkt uit het taalgebruik en uit de foto’s en illustraties. Door de overzichtelijke presentatie vindt de lezer gemakkelijk de informatie waarnaar hij op zoek is.”
Ezine
JINT heeft een duidelijke website, en stuurt elke maand een nieuwsbrief aan bijna 3000 abonnees. “Ons e-zine geeft een overzicht van interessante evenementen en vat het belangrijkste nieuws uit de internationale jeugdsector en onze eigen organisatie samen in een vijftal artikels”, zegt Lian Verberckt.
Kristien Spillebeen is enthousiast over de nieuwsbrief: “De onderwerpen worden overzichtelijk gepresenteerd in korte tekstblokken met een beknopte, duidelijk titel en een aantrekkelijke foto. De informatie in elk blokje is zeer goed gestructureerd: bij de langere tekstblokjes wordt er met vraagjes gewerkt, waaronder telkens het antwoord staat. Alle informatie is zeer bevattelijk geformuleerd, in korte, heldere zinnetjes, zonder moeilijke woorden. De stijl is vlot en direct.”