Moeten kleinhandelaars (dringend) meer op e-commerce inzetten?

16 april 2018
Vandaag heeft Vlaams minister van Economie Philippe Muyters de aftrap gegeven van fase 2 van de e-commercecampagne “Het Internet. Ook uw zaak”. Bedoeling is om kleinhandelaars duidelijk te maken dat ze niet bang moeten zijn van e-commerce. Hautekiet wil weten hoe dat bij jou zit. Verkoop jij (als kleinhandelaar) online? Waarom? Wat is het resultaat?

E-commerce vormt geen bedreiging voor de detailhandel, vindt Philippe Muyters. Hij ziet het net als een aanvulling. Daarom is er nu (het vervolg van) de campagne "Het internet, ook uw zaak."

Muyters: "Het afgelopen jaar hebben we in een eerste fase van de campagne ‘Het Internet. Ook uw zaak.’ ingezet op sensibilisering: wees je bewust van het online potentieel en ga eens kijken hoe het jou kan helpen. De campagne was een succes: het aantal handelaars dat na de campagne aan webverkoop doet, was gestegen van 18 naar 32%. In de tweede fase gaan we nu meer inzetten op competentieversterking via praktische tools, cursussen en sessies, zodat nóg meer handelaars echt online aan de slag gaan.”

Herbeluister het gesprek met (onder meer) Davy Postelmans (Expert Detailhandel van het Agentschap Innoveren en Ondernemen):