Laat jij je nog verleiden door klassieke vormen van reclame?

6 september 2012
Laat jij je nog verleiden door klassieke vormen van reclame? Door een 'gewone' radio- of tv-spot? Door een gewone flyer? Doet het je nog iets? Of laat je je eerder verleiden door moderne vormen van reclame? (via internet, sociale media, andere?)

Hoe zal reclame evolueren? Jan Van den Bergh, voormalig reclameman, schrijft in zijn boek ‘Ik ben een aanrader’ dat reclame in de toekomst steeds meer via ‘aanraders’ zal werken.

Weg met de klassieke reclameboodschappen in de krant, op de radio en op televisie. Virale mond-aan-mond-reclame via sociale media is veel effectiever, zegt Van den Bergh.

Reclamebudgetten zouden dan ook beter geïnvesteerd worden in betere producten. Wat vindt de klassieke reclamemaker daarvan? We laten Jan Van den Bergh in debat gaan met Steven Cosyns van reclamebureau BBDO.

Ook jouw mening is welkom. Laat jij je nog verleiden door klassieke vormen van reclame? Door een klassieke radio- of tv-spot?

Luisteraar Filip Colson vindt 'aanraders' evenzeer een product van een marketingmachine. Hij verwijst naar een interessant artikel op de NY Times.

Het forum is afgesloten. Wie nog verder wil reageren, kan dit op volgend e-mailadres: hautekiet@radio1.be