Hautekiet
“Zorgeloos reizen? Lees de voorwaarden en verzekeringspolissen drie keer na voor je ze ondertekent”
do 28 sep. - 8:36
Mijn verhaal vertel ik om mijn frustratie uit te spreken over hoe luchtvaartmaatschappijen, hotels, bedrijven van verhuurwagens etc. maar al te graag hun verantwoordelijkheden van zich afschuiven.
Mensen die reizen wil ik ervan bewust maken dat ze hun voorwaarden, verzekeringspolissen en de kleine letters 3X goed nalezen vooraleer ze wat ondertekenen. Een vakantie dient toch om zorgeloos te genieten.
Ik had lang uitgekeken naar mijn Florida-rondreis (met name de Oostkust). De rondreis zou beginnen in Miami.
De hotels voor deze reis had ik geboekt via booking.com en de heen -en terugvlucht via Connections met Air Berlin. Mijn huurwagen had ik bij Sixt geboekt.
Tijdens mijn aankomst in Miami werden verschillende plaatsen op mijn route als “mandatary evacuation zone” afgeroepen. Irma was krachtiger dan men vermoedde.
Over haar juiste route en aankomst werd nog volop gespeculeerd maar één ding was duidelijk: ik moest maken dat ik zo snel mogelijk in het noorden van het binnenland zat. Ik gokte op Orlando.
Na heel wat telefoontjes naar Connections, Booking.com, Air Berlin, Sixt en de desbetreffende hotels om alles om te boeken, kreeg ik weinig medewerking.
De annulatieverzekering van Connections was enkel geldig bij vertrek vanuit Belgie. Air Berlin had hun vlucht zelf gecancelled omwille van Irma en ik kon met de volgende vlucht mee, 1 week later.
Omdat de huurwagen op parking van het hotel onder de bomen te geparkeerd stond en Irma ook in Orlando zou komen, belde ik Sixt op. Van Sixt kreeg ik te horen dat ik verantwoordelijk was en bleef voor de huurwagen ondanks mijn extra ”full coverage” verzekering. Onder een boom parkeren was niet aangeraden.Ik nam geen risico en leverde de wagen onmiddelijk terug in.
Het hotel in Miami wilde de boeking niet annuleren maar wilde wel naar een oplossing zoeken. Die oplossing is er nooit gekomen. Ze hadden direct het totaalbedrag al van mijn VISA afgehouden.
Van Booking.com heb ik ook nog geen antwoord wat betreft hun tussenkomst hierin.
Als klap op de vuurpijl ging Air Berlin de dag dat ik met hun terugvloog, failliet.
Met andere woorden: ik zal volgens hun eigen medewerker daarom ook nooit meer iets kunnen claimen.