Ga naar hoofdinhoud

Luister Live

Programma's

Select

Podcasts

Alles begint bij luisteren

Radio 1 Sessies

album van de week

Home

Luister

Radio 1 Select

Expo 2

Jean konings uitvinder van frisk we verkochten ons product nooit als snoepgoed wel als iets functioneel

Jean Konings, uitvinder van Frisk: "We verkochten ons product nooit als snoepgoed, wel als iets functioneel"

Door Expo 22

Bannerafbeelding voor fragment

4 maanden geleden

8 min

Heel de zomervakantie bouwen Korneel De Clercq en Sien Wynants samen met de luisteraars aan een museum, samengesteld uit 100 iconische, Belgische voorwerpen: 'Expo 22'. Vandaag werd de Frisk-muntjes aan de collectie toegevoegd. 


Japanners denken dat Frisk Japans is, Fransen geloven dat het Frans is. Maar eigenlijk is Frisk op en top Belgisch. Jean Konings - ook de man achter de Helmut Lotti Voice Pearls - bedacht het iconische pepermuntje in de jaren 80 om mensen aan een frisse adem te helpen. Een schot in de wereldwijde roos. 


"Er was niets vergelijkbaars. We leefden in een maatschappij waar hygiëne steeds belangrijker werd. Nu is het een standaardproduct geworden."

Gerelateerde artikelen

Gerelateerde programma's

Blijf op de hoogte

Ontdek de beste podcasttips, beluister het meest recente nieuws en doe mee aan exclusieve acties.

Volg ons op
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Jobs

Privacy

Gebruiksvoorwaarden

Heb je een vraag?

Contact

Wedstrijdreglement

Logo UitInVlaanderenLogo Cim Internet