Home
Luister
Radio 1 Select
Expo 2
Jean konings uitvinder van frisk we verkochten ons product nooit als snoepgoed wel als iets functioneel
Jean Konings, uitvinder van Frisk: "We verkochten ons product nooit als snoepgoed, wel als iets functioneel"
Door Expo 22

1 jaar geleden
8 min
Heel de zomervakantie bouwen Korneel De Clercq en Sien Wynants samen met de luisteraars aan een museum, samengesteld uit 100 iconische, Belgische voorwerpen: 'Expo 22'. Vandaag werd de Frisk-muntjes aan de collectie toegevoegd.
Japanners denken dat Frisk Japans is, Fransen geloven dat het Frans is. Maar eigenlijk is Frisk op en top Belgisch. Jean Konings - ook de man achter de Helmut Lotti Voice Pearls - bedacht het iconische pepermuntje in de jaren 80 om mensen aan een frisse adem te helpen. Een schot in de wereldwijde roos.
"Er was niets vergelijkbaars. We leefden in een maatschappij waar hygiëne steeds belangrijker werd. Nu is het een standaardproduct geworden."