“Mag ik nog kiezen wanneer ik ga winkelen, zonder me achteraf bedrogen te voelen?”

22 mei 2018
Stickeractie, moederdagkorting, summer sale,… Karla Liebrecht durft niet meer te winkelen wanneer het haar uitkomt. Gegarandeerd loopt ze een mooie korting mis. “Waarom niet het hele jaar door de prijzen scherpstellen en het houden bij de solden?” zegt ze. Dan zou ze zich alvast minder schuldig voelen omdat ze weer te veel betaald heeft.

Mag ik nog kiezen wanneer ik ga winkelen? Winkels overstelpen je met mails met allerlei kortingen. Zomerkorting, moederdagkorting, webshopkorting, enzovoort. Je zou er blij van moeten worden, maar ik voel me eerder bedrogen. Want gegarandeerd koop ik altijd op het verkeerde moment: net voor die kortingsweek of na de promodagen.

Vorige week kocht ik een nieuwe broek. Deze week koopt mijn zus toevallig dezelfde broek, maar met ‘een blauwe bol’, -30 procent. Ik heb dus te veel betaald.

Een maand geleden hadden mijn jongens nieuwe shorts nodig. Drie dagen later: kortingsactie. Alweer te veel betaald.

Nu wil mijn zoontje nieuwe sandalen, en is er deze week toevallig 10 procent korting in een keten. Maar ik vind dat hij moet wachten en niet alles meteen moet krijgen. Wedden dat wanneer ik er wél wil kopen, er eens geen korting zal zijn?

Als het voor al die winkels mogelijk is om van de ene korting in de andere te rollen, waarom kunnen ze dan niet het hele jaar door de prijzen scherpstellen en het houden bij de solden? Dan zou ik kunnen winkelen wanneer het mij uitkomt.

Reageer

  • Deel je de mening van Karla? Houden we het best bij de klassieke soldenperiodes zoals vroeger?
  • Voel je je ook wel eens bedrogen door al die promoacties?