Nieuwe strategie voor Ryanair nodig

27 juni 2011

De luchthaven van Charleroi opende vanochtend vier nieuwe gates. Die vier miljoen euro kostende uitbreiding zorgt ervoor dat Brussels South Charleroi Airport nu volop de concurrentie met de nationale luchthaven van Zaventem aan kan gaan.

Wie in België aan de luchthaven van Charleroi denkt, denkt meteen ook aan de lage kosten maatschappij Ryanair. Dat de luchthaven in 2009 5,2 miljoen klanten kon bekoren was voor een groot stuk aan de groei van Ryanair te danken. Toch moet bij die groei een vraagteken geplaatst worden. "Het model van Ryanair is niet lang meer te behouden en hun strategie zal dus moeten worden aangepast", zei luchtvaarteconoom Eddy Van de Voorde daarover in De Ochtend.

Een nieuwe strategie voor Ryanair ? Zal het dan voortaan onmogelijk zijn om voor een habbekrats naar Oost - en Zuid - Europa te vliegen ?

Lees en beluister ook :

Radio 1 Select