Ga naar hoofdinhoud

Luister Live

Programma's

Select

Podcasts

Alles begint bij luisteren

ontbreekwoordenboek

Radio 1 Sessies

album van de week

classic album van de week

Afbeelding van het programma: Hautekiet

Hautekiet

Is reclame maken voor kansspelen verantwoord?

ma 2 mrt. - 5:18

Kan het wel dat een aanbieder van online kansspelen klanten opbelt als die een tijdje inactief zijn geweest? Dat vraagt luisteraar B. zich af. Hij kreeg na zes maanden inactiviteit een telefoontje van Unibet.
Is reclame maken voor kansspelen verantwoord?

B. speelde enkele jaren online poker via Unibet. Toen hij daar ongeveer zes maanden mee gestopt was, belde Unibet hem op met een promotie om opnieuw te beginnen spelen. “Had Unibet me niet gebeld, dan was ik niet terug beginnen pokeren”, zegt B. “Maar ik vraag me wel af: is het wel verantwoord dat Unibet inactieve klanten actief aanzet om opnieuw te beginnen met een kansspelletje?” Voor alle duidelijkheid: B. is geen problematische speler.

Aanbieders van kansspelen verkopen geen gewoon product. Is het verantwoord dat ze op zo een directe manier reclame maken? We vragen het aan Marjolein De Paepe van de Kansspelcommissie en aan Dennis Mariën van Unibet.

REAGEER!

Wat vind jij? Mogen aanbieders van (online) kansspelen reclame maken? En mag dat op een directe manier, door bijvoorbeeld inactieve klanten op te bellen?

Foto © Lee Davy

Lees ook:

Blijf op de hoogte

Ontdek de beste podcasttips, beluister het meest recente nieuws en doe mee aan exclusieve acties.

Volg ons op
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Jobs

Privacy

Gebruiksvoorwaarden

Heb je een vraag?

Contact

Wedstrijdreglement

Logo UitInVlaanderenLogo Cim Internet