Stef Verbeeck: "Consumenten trekken zich van het grotere verhaal weinig aan"

5 oktober 2016
ING
De beslissing van ING om meer dan 3000 banen te schrappen en de helft van de kantoren te sluiten, zindert nog na. Veel mensen zijn kwaad en op sociale media zijn er zelfs berichten van mensen die zweren hun rekening bij ING te willen stopzetten.

Volgens Stef Verbeeck, merkstrateeg en imago expert, zullen de kantoren op korte termijn wat misnoegde klanten over de vloer krijgen, maar op langere termijn zullen ze er niet veel van voelen.

Consumenten trekken zich van het grotere verhaal weinig aan na verloop van tijd.

Er zijn volgens Verbeeck voorbeelden genoeg waarbij blijkt dat bedrijven die veel mensen moeten ontslaan enkel op korte termijn de gevolgen daarvan voelen.

De verkoopcijfers van Ford zijn niet gekelderd nadat het mensen in Genk aan de deur moest zetten.

Bedrijven spreken op voorhand intern ook af hoe het slechte nieuws gecommuniceerd wordt. Hierdoor kan er vaak al veel schade worden vermeden.

Radio 1 Select