"Tegenover de verkooptactieken van HelloFresh is een teek een zacht kwaaltje"

26 mei 2016
“Zou je een bedrijf kunnen aanklagen voor stalking?” Auteur Annelies A. A. Vanbelle wordt lichtjes onpasselijk van de verkooptactieken van HelloFresh. Ze kreeg één minuut zendtijd van Hautekiet om haar hart te luchten. De minuut van A.A. Vanbelle

“Zou je een bedrijf kunnen aanklagen voor stalking?” Auteur Annelies A. A. Vanbelle wordt lichtjes onpasselijk van de verkooptactieken van HelloFresh. Ze kreeg één minuut zendtijd van Hautekiet om haar hart te luchten.

De minuut van A.A. Vanbelle

Je denkt, dat zal zeer handig zijn: alles geleverd aan de deur en minstens drie dagen per week niet meer moeten nadenken over wat je gaat eten. Ook ik heb me laten vangen aan de maaltijdbox van HelloFresh, in een ver verleden. Dat is me duur komen te staan. Want tegenover hun verkooptactieken is een teek een zacht kwaaltje.

Ik word ondertussen lichtjes onpasselijk als ik zo'n camionette zie passeren, voor de honderdste keer telefoon van hen krijg of voor de duizendste keer zo'n promokaartje in een tijdschrift of in mijn brievenbus vind.

Je kunt ook geen supermarkt meer binnenlopen of daar staan twee arme jongelui dat ellendige prefabconcept te verkopen.

Vorige week kreeg ik verschillende oproepen van een marktonderzoeksbureau dat mij voor HelloFresh op de rooster wou leggen over het waarom van mijn afscheid. De dag dat ik zwetend wakker kom uit een HelloFresh-nachtmerrie is nabij.

Zou je een bedrijf kunnen aanklagen voor stalking?

Naar het schijnt gaan ze nu ook deur aan deur. Als echte Food-Jehova’s. Ik zet alvast mijn deegrol klaar. Om de epidemie voorgoed uit te roeien.

 

Foto © Marco Verch