Vergeten marketeers de vijftigplussers?

27 november 2017
Gisteren de minuut van Ludo Hugaerts gehoord? "Waarom is reclame nog zo vaak gericht op de klassieke doelgroep 25-45 jaar, terwijl vijftigplussers voor veel meer inkomsten kunnen zorgen", vroeg hij zich af.

Beluister de minuut van Ludo Hugaerts:

"Hebben adverteerders en marketeers echt niets van de vijftigplussersrevolutie van de jongste jaren gemerkt? Welke leeftijdsgroep koopt de meeste fietsen, hometrainers of, voedingssupplementen?"

"Precies. Wie zie je het meest rondrijden in cabrio’s en op motoren? Inderdaad."

"Avonturenreizen, pakketten à la Hello Fresh, energiedranken en ook Facebook werden ooit door jonge wereldbestormers bedacht voor leeftijdgenoten, maar in de praktijk zijn vooral 50-plussers er heavy users van geworden."

"Als zestiger lijk ik dus interessant voor adverteerders. Mis. In de meeste reclame zie je nog steeds vrijwel alleen de klassieke doelgroepen 15-24 jaar of 25-45 jaar opduiken. Ze doen maar, denk ik dan. Maar onze bedrijven worden beter verlost van die blinde marketeers, want ze doen hun veel inkomsten missen."

Reageer

  • Heb je ook het gevoel dat producenten en marketeers de vijftigplus-generatie vergeten?
  • Is marketing in het algemeen te veel in hokjes ingedeeld? Is een aparte marketing voor die doelgroep een goed idee of niet?