Ga naar hoofdinhoud

Luister Live

Programma's

Select

Podcasts

Alles begint bij luisteren

ontbreekwoordenboek

Radio 1 Sessies

album van de week

classic album van de week

Afbeelding van het programma: Hautekiet

Hautekiet

Vergeten marketeers de vijftigplussers?

ma 27 nov. - 2:00

Gisteren de minuut van Ludo Hugaerts gehoord? "Waarom is reclame nog zo vaak gericht op de klassieke doelgroep 25-45 jaar, terwijl vijftigplussers voor veel meer inkomsten kunnen zorgen", vroeg hij zich af.
Foto: Pixabay

Beluister de minuut van Ludo Hugaerts:

"Hebben adverteerders en marketeers echt niets van de vijftigplussersrevolutie van de jongste jaren gemerkt? Welke leeftijdsgroep koopt de meeste fietsen, hometrainers of, voedingssupplementen?"

"Precies. Wie zie je het meest rondrijden in cabrio’s en op motoren? Inderdaad."

"Avonturenreizen, pakketten à la Hello Fresh, energiedranken en ook Facebook werden ooit door jonge wereldbestormers bedacht voor leeftijdgenoten, maar in de praktijk zijn vooral 50-plussers er heavy users van geworden."

"Als zestiger lijk ik dus interessant voor adverteerders. Mis. In de meeste reclame zie je nog steeds vrijwel alleen de klassieke doelgroepen 15-24 jaar of 25-45 jaar opduiken. Ze doen maar, denk ik dan. Maar onze bedrijven worden beter verlost van die blinde marketeers, want ze doen hun veel inkomsten missen."

Reageer

  • Heb je ook het gevoel dat producenten en marketeers de vijftigplus-generatie vergeten?
  • Is marketing in het algemeen te veel in hokjes ingedeeld? Is een aparte marketing voor die doelgroep een goed idee of niet?

Lees ook:

Blijf op de hoogte

Ontdek de beste podcasttips, beluister het meest recente nieuws en doe mee aan exclusieve acties.

Volg ons op
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Jobs

Privacy

Gebruiksvoorwaarden

Heb je een vraag?

Contact

Wedstrijdreglement

Logo UitInVlaanderenLogo Cim Internet