Ga naar hoofdinhoud

Luister Live

Programma's

Select

Podcasts

Alles begint bij luisteren

ontbreekwoordenboek

Radio 1 Sessies

album van de week

classic album van de week

Touché

Marc Frederix

zo 4 jan. - 11:55

Marc Frederix is directeur marketing, sponsoring en externe communicatie bij de Nationale Loterij. Van opleiding is hij filosoof. Hoe komt een filosoof bij de Lotto terecht?
Marc Frederix

Misschien heeft u wel een kadoosje onder de kerstboom gekregen of anders heeft u allicht de spotjes wel gehoord. Marc Frederix werkt sinds 2003 bij de Nationale Loterij en hij heeft de marketingactiviteiten tot een hoger niveau gebracht. Dat heeft hem onder andere al de titel Advertiser Personality of 2013 opgeleverd.

Hij staat bekend als een sterke persoonlijkheid, een bruggenbouwer, een inspirerend rolmodel, maar echt bekend bij het grote publiek is hij niet. Touché gaat op zoek naar de mens achter de marketeer.

Marc Frederix was zeer verontwaardigd over de LuxLeaks-affaire.

Hij vond veel inspiratie in het boek 'Indignez-vous!' van Stéphane Hessel.

Eind jaren '90 kampte hij met een depressie. In die periode had zijn vader zelfmoord gepleegd. Wie met vragen zit, kan terecht op zelfmoordlijn.be

Muziek in de uitzending:

  • Isbells - Reunite
  • Serge Gainsbourg - Le poinçonneur des lilas
  • David Bowie - The man who sold the world
  • Moby - Porcelain
  • Angelo Badelamenti - Twin Peaks Theme
  • Bryan Ferry - Smoke gets in your eyes
  • John Lee Hooker & Santana - The healer
  • Andreas Scholl - Stabat mater (Pergolesi)
  • Neil Young - The needle and the damage
  • Natalie Dessay - Der Hölle Rache (Aria van de koningin van de Nacht uit 'De Toverfluit' van Mozart)

Lees ook:

Blijf op de hoogte

Ontdek de beste podcasttips, beluister het meest recente nieuws en doe mee aan exclusieve acties.

Volg ons op
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Jobs

Privacy

Gebruiksvoorwaarden

Heb je een vraag?

Contact

Wedstrijdreglement

Logo UitInVlaanderenLogo Cim Internet