Worden de strenge geluidsnormen de doodsteek voor Brussels Airport?

8 februari 2017
Ryanair lanceert geen nieuwe routes meer op Brussels Airport zolang er geen oplossing is in de discussie over de geluidsnormen. En als het moet zal de lagekostenmaatschappij in de toekomst ook geboekte vluchten schrappen, zei topman Michael O'Leary gisteren.

Het is het zoveelste hoofdstuk in de discussie over de geluidsnormen voor Brussels Airport.

Het heikele punt voor luchtvaartmaatschappijen zoals Brussels Airlines, TUI fly, Thomas Cook en Ryanair is de uitbreiding van de nachtelijke geluidsnormen. Die lopen nu tot 6 uur ’s morgens maar worden vanaf 22 februari verlengd tot 7 uur.

Als de luchtvaartmaatschappijen die nieuwe normen niet respecteren, kunnen er boetes tot enkele duizenden euro’s per vlucht opgelegd worden.

Reageer

  • Worden de strenge geluidsnormen de doodsteek voor Brussels Airport?
  • Denk jij dat er veel jobs verloren zullen gaan?

Wil je anoniem iets kwijt of mogen wij je bellen tijdens onze uitzending? Mail je reactie (met je telefoonnummer) naar hautekiet@radio1.be.