Ga naar hoofdinhoud

Luister Live

Programma's

Select

Podcasts

Alles begint bij luisteren

ontbreekwoordenboek

Radio 1 Sessies

album van de week

classic album van de week

Afbeelding van het programma: Hautekiet

Hautekiet

Zijn imagocampagnes voor België weggesmeten geld?

do 26 mei - 6:24

Wie dezer dagen wel eens in Brussel komt, heeft ongetwijfeld al ergens de slogan 'Sprout to be Brussels' zien opduiken. De imagocampagne is een initiatief van de privésector, en het is de eerste van vele: ook de Brusselse-, Vlaamse- en Federale overheid plannen imagocampagnes.
Getty Images

De federale regering trekt 4 miljoen euro uit voor de Positive Belgium-campagne. Eerder werden er al campagnes aangekondigd door Buitenlandse Zaken, het Brussels Gewest, Toerisme Vlaanderen en de Vlaamse regering.

Critici vinden het groot aantal campagnes tekenend voor België: "Het is tekenend voor ons land, iedereen is bevoegd maar niemand is verantwoordelijk", zegt Jens Mortier (Mortierbrigade) in De Standaard. "Een campagne kan alleen maar werken als die ondersteunend is voor één visie, gebundeld in één plan."

Communicatie-expert Peter Anthonissen is nog forser in De Morgen: "Wat willen ze doen? Zeggen hoe mooi Brussel is? Ondertussen zijn er wel overal stakingen, en blijven die tunnels een probleem. Alles duidt erop dat het imago van België slecht is, dan is zo'n campagne weggesmeten geld".

Sproute

Sproute

Lees ook:

Blijf op de hoogte

Ontdek de beste podcasttips, beluister het meest recente nieuws en doe mee aan exclusieve acties.

Volg ons op
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Jobs

Privacy

Gebruiksvoorwaarden

Heb je een vraag?

Contact

Wedstrijdreglement

Logo UitInVlaanderenLogo Cim Internet